Kreditno osiguranje osigurava dobavljače od rizika neplaćanja njihovih potraživanja od strane kupaca (domaćih i inostranih).
Ko ima interes da zaključi kreditno osiguranje?
Proizvođači, trgovinska preduzeća, uslužne kompanije ...
Koje su prednosti kreditnog osiguranja?
Prednosti kreditnog osiguranja su:
zaštita i sigurnost: zaštita od gubitka, zaštita novčanih tokova, ostvarenje finansijskih planova ...,
povećanje prodaje: izlazak na nova tržišta, novi kupci na postojećim tržištima,
povećanje konkurentnosti: prodaja na otvoreno, bez bankarskih garancija, akreditiva i sl., produženje roka plaćanja novim i postojećim klijentima.
Koristi za prodavca su:
međunarodna konkurentnost,
cijena kreditnog osiguranja ukalkulisana u prodajnu cijenu proizvoda,
mogućnost da se polica koristi kao kolateral.
Koristi za kupca su:
odloženo plaćanje,
duži rokovi plaćanja prema dobavljačima,
ne koristi svoje kreditne linije kod poslovnih banaka.
Aktiva preduzeća
Osnovna sredstva (zgrade, oprema) - 30%
Osigurano
Zalihe - 30%
Osigurano
Potraživanja - 40%
Neosigurano
Pokriveni rizici su:
bankrot i stečaj kupca,
odložena docnja - kada kupac ne izvrši plaćanje 180 dana nakon roka dospjeća fakture.
Apliciranje za kreditno osiguranje:
klijent popunjava tipski formular zahtjeva i dostavlja ga Triglav Osiguranju,
Triglav Osiguranje procjenjuje zahtjev i analizira informacije,
Triglav Osiguranje šalje klijentu ponudu,
Klijent prihvata ponudu,
Triglav Osiguranje priprema policu i dostavlja klijentu.
Odobravanje kreditnih limita:
Osiguranik popunjava zahtjev za Kreditni limit i dostavlja Triglavu Osiguranju,
Triglav Osiguranje procjenjuje rizik svakog kupca i odobrava kreditne limite kao i uslove plaćanja,
Osiguranik može početi sa osiguranim isporukama domaćim i inokupcima.
Vođenje police:
prijava prometa - Osiguranik je u obavezi da dostavi prijavu prometa sa kupcima pokrivenim Policom, do 15-og u mjesecu za prethodni mjesec;
u svakom momentu, Osiguranik može aplicirati za odobravanje limita za nove Kupce i njihovo uključenje u Policu, kao i za povećanje limita za postojeće Kupce;
u toku trajanja police, Triglav Osiguranje vrši Monitoring kupaca i izvještava o eventualnim negativnim informacijama. U zavisnosti od tih informacija, Triglav Osiguranje može u svakom trenutku suspendovati ili ukinuti limit – zaustaviti isporuke robe/usluga.
Isplata štete - produžena docnja
Potencijalni štetni događaj
Dan dospjeća fakture – faktura nije plaćena.
0 dana
Preliminarna prijava štete
Podnosi se 20 dana nakon dospjeća neplaćene fakture.
20 dana
Prijava štete
1. zaustaviti isporuke robe/usluga.
2. 60-ti dan je posljednji dan kada se mora poslati prijava štete sa potrebnom dokumentacijom.
60 dana
Isplata štete
(kraj perioda produžene docnje)
Ukoliko je prijava štete prihvaćena i svi dokumenti uredu, pokriveni procenat će biti isplaćen klijentu u roku od 14 dana od dana završetka perioda produžene docnje.
180 dana
Isplata štete – bankrot / stečaj
Potencijalni štetni događaj
Dan objave bankrota → zaustaviti isporuke robe/usluga
0 dana
Preliminarna prijava štete
Podnosi se 10 dana nakon objave bankrota.
10 dana
1. Isplata štete
Ukoliko je puni iznos duga potvrđen od strane Kupca, Suda ili Stečajnog upravnika i ukoliko je prijava štete prihvaćena i svi dokumenti uredu, pokriveni procenat će biti isplaćen klijentu u roku od 14 dana od dana prijave štete.
14 dana
2. Djelimična isplata štete
Ukoliko puni iznos duga nije potvrđen od strane Kupca, Suda
ili Stečajnog upravnika isplaćuje se:
- provizorna šteta u iznosu 50% prijavljene štete
- osigurani procenat potvrđenog iznosa štete.
180 dana
Osigurani procenat:
Triglav Osiguranje plaća 90% osigurane sume i novca naplaćenog od kupca;
u slučaju da se naplati cijeli iznos potraživanja Triglav Osiguranje plaća klijentu i preostalih 10%
Potrebna dokumentacija za prijavu štete:
popunjena prijava štete,
podaci o dužniku,
kopije kupoprodajnih ugovora, neplaćenih faktura, porudžbina, otpremnica, garancija i dr.,
korespondencija sa dužnikom,
Rješenje o otvaranju stečajnog postupka,
Potvrda duga od strane Kupca, Suda ili Stečajnog upravnika,
sve druge informacije i dokumentacija od značaja za razmatranje odštetnog zahtjeva.
Obaveze osiguranika:
da plati premiju i sve dodatne troškove navedene u Polici,
dostavi Prijavu prometa u roku od 15 dana nakon isteka mjeseca u kojem su isporuke robe i/ili usluga izvršene,
da obezbijedi da su potraživanja zakonom dozvoljena,
da obezbijedi Osiguravaču uvid u uslove isporuke, cijenu, način plaćanja i dr.,
da ne ugovara bilo kakve izmjene kupoprodajnog ugovora bez prethodnog pismenog odobrenja Osiguravača,
da ne zaključuje sporazume ili bilo kakve dogovore u pogledu osiguranog potraživanja prije nego ili nakon što je podnio zahtjev za naknadu iz osiguranja bez pismenog odobrenja Osiguravača,
da odmah obavijesti Osiguravača o svim promjenama koje su mu poznate u vezi sa kupcem i koje mogu upućivati na problem naplate potraživanja,
da prilikom dostavljanja zahtjeva za naplatu naknade iz osiguranja, na Osiguravača prenese sva njegova potraživanja za koja potražuje naplatu naknade iz osiguranja, kao i sva prava po osnovu ugovora sa kupcem ili faktura.